Data inköp
4 posters
Sida 1 av 1
Data inköp
Jag har ju som dem flest av er vet tänkt skaffa ny dator efter jul... jag har tänkt mig [Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.] hade tänkt mig ett annat graf.. kort i maskinen eftersom det som är på inte är perfekt... vad tycker ni om det?
Sv: Data inköp
jag tänker bygga mej en kraftig spel dator med en i7 prosessor med 2,5Tb hårdisk och ett kraftigt grafikkort på 1gb och jag ska försöka få den byggd innan årets slut.
men den du tänker köpa ser också bra ut.
men den du tänker köpa ser också bra ut.
Senast ändrad av Admin den ons 15 sep 2010 - 12:25, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : Stav fel)
Pierre- Antal inlägg : 15
Asså Hårddisken behöver inte va större än 750 GB... i7 är jätte bra men så jävla dyrt... det graf... kortet som jag ska ha ist är på 1280MB hehe...
Men du om du ska bygga den själv har du pengar till det?????
isf så MÅSTE du ha [Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.] så sjukt stort rymligt och snyggt;D
isf så MÅSTE du ha [Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.] så sjukt stort rymligt och snyggt;D
ja det kan jag inte säga emot det är coolt men det är lite dyrt för bara ett chassi med tanke på att jag inte har mycket pengar just nu men jag ska jobba lite så jag tjäna mer och jag tänker inte använda en enda krona av studiebedragen så vid slutet av detta året ska jag nog ha alla delar och bygga i hop den.
Senast ändrad av Admin den ons 15 sep 2010 - 12:28, ändrad totalt 2 gånger (Orsak för redigering : Stav fel)
fint då vill jag vara med skulle nog kunna vara lärorikt att medverka i ett dator bygge ;D
man ska inte skaffa en dator med överdrivet grafikkort..
processor och ram däremot..
processor och ram däremot..
Andreas T- Antal inlägg : 77
Men det är ju lätt bättre med 1280 MB än ett integrerat 256 MB så är Så jävla slött så man somnar när man spelar
egzakt och me så bra grafik kan man spela så got som vilket spel som helt på hökxta intelnigar
Dator
Jasså pierre tänker bygga ett riktigt månsterbygge! Jag tycker dock att 2.5TB är 2.5gånger vad man behöver! Jag menar det motsvarar 700 fulla dvd skivor. Idag behövs inte mer än 1 TB HDD. Jag ser även att du valt en av de bästa processorer på marknaden just nu intel core i7 .Se dock till att Rammet är 8GB för det sätter maximumet för hur snabbt och med hur mycket datorn kan använda!
Pierre vissa mig allt han hade tänk ha i datan... men enligt Pierre så ska han bara ha 3GB internminne :S jag tror inte han skulle ha ngt nätverkskort :S
jag har inte hittat så pas kraftiga ram minen och jag täncker ha ett nätvärks kort så de så
Bara ett exempel [Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]
Drömmen hade ju varit [Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.] lätt men det kostar ju som en bättre dator
Drömmen hade ju varit [Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.] lätt men det kostar ju som en bättre dator
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet