The NIce FORUM
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

WINDOWS 8->

2 posters

Gå ner

WINDOWS 8-> Empty WINDOWS 8->

Inlägg  Andreas T mån 19 sep 2011 - 20:31

Microsoft har lagt upp en developerversion av Windows 8, kan testas i VirtualBox. Det är en tidig testversion. Startmenyn tycks borttagen.. Istället slungas man in i Metro, Microsofts nya gränssnitt för plattor. Nytt är även en "app store", men den är inte online ännu.

Windows 8 har även en ny utforskare. Microsoft har (åtminstone i denna testversion) klyddat till gränssnittet ordentligt. Jag förstår mig verkligen INTE på beslutet att standardisera Offices (bedrövliga) Ribbongränssnitt. Som tur är kan man gömma ribbonmenyn, och på så sätt (nästan) glömma bort den. Om man inte gömmer den får man en massa saxar och mappar och förstoringsglas och lim med mera utspritt i en stor del av av utforskaren, precis som i Office alltså.

Mycket annat är sig likt med tidigare versioner, men som desktopanvändare känner jag mig inte särskilt imponerad av nyheterna. Windows 8 känns än så länge tydligt inriktat på plattor istället.

Detta är såklart bara en tidig testversion, och jag är hoppas på att Microsoft kommer att släppa Windows 8 som en kompetent produkt. Men med dessa nyheter vet man som desktopanvändare inte hur slutresultatet blir..

[EDIT] Jag kanske låter något negativ, men tänk på att detta är en testversion, och att den färdiga versionen kommer att vara mycket bättre.
Andreas T
Andreas T

Antal inlägg : 77
Join date : 10-09-15
Age : 30

Till överst på sidan Gå ner

WINDOWS 8-> Empty Sv: WINDOWS 8->

Inlägg  Mikael J fre 23 sep 2011 - 7:14

Man ska enligt vad jag hörde tidigare om ämnet kunna välja att ha den Classiska utforskaren/aktivitetslisten eller den nya ,men det kanske Microsoft har ändrat!
Mikael J
Mikael J

Antal inlägg : 83
Join date : 10-09-14
Age : 30

http://www.freewebs.com/homeproductionsstudios/

Till överst på sidan Gå ner

WINDOWS 8-> Empty Sv: WINDOWS 8->

Inlägg  Andreas T lör 24 sep 2011 - 18:42

Ja, det såg jag. Har även lyckats återställa startmenyn, via regedit. Skönt att veta att det går. Vet någon av er när nästa testversion förväntas komma?
Andreas T
Andreas T

Antal inlägg : 77
Join date : 10-09-15
Age : 30

Till överst på sidan Gå ner

WINDOWS 8-> Empty Sv: WINDOWS 8->

Inlägg  Mikael J mån 26 sep 2011 - 13:00

Nej , det vet jag inte! Föjer inte Win8´s utveckling så aktivt.
Mikael J
Mikael J

Antal inlägg : 83
Join date : 10-09-14
Age : 30

http://www.freewebs.com/homeproductionsstudios/

Till överst på sidan Gå ner

WINDOWS 8-> Empty Sv: WINDOWS 8->

Inlägg  Andreas T lör 22 sep 2012 - 23:27

Haha, nu när Windows 8 snart släpps, what did I say? POS-produkt Mad
Andreas T
Andreas T

Antal inlägg : 77
Join date : 10-09-15
Age : 30

Till överst på sidan Gå ner

WINDOWS 8-> Empty Sv: WINDOWS 8->

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet